Niemand wordt blij van een factuur.

Maar zomaar een gokje wagen lijkt ons ook niet de beste manier van werken.
Niet opgemaakte of verkeerd opgestelde facturen zorgen alleen maar voor verdriet.

Door de koppeling tussen project, opdrachtgever, ereloon en prestaties
zorgt archiorum ervoor dat uw facturen correct en tijdig kunnen worden opgemaakt.

Net zoals de andere modules werd het facturatie onderdeel op uw maat ontwikkeld.
Of u nu werkt met ereloonschijven, forfaitaire bedragen of u uw prestaties factureert,
archiorum plaats steeds, met een minimale inspanning, de correcte gegevens in uw factuur.

Onze facturatie module werd ontworpen om op een eenvoudige, snelle en praktische manier uw facturen op te maken.
Daarbij hebben wij bewust alle onnodige extra’s geweerd en ons geconcentreerd op de essentie van die taak,
op wat u nodig heeft.

Invoer en uitvoer
Een project kiezen en uw factuur is bijna klaar,
alle gegevens werden automatisch overgenomen uit de andere onderdelen van archiorum.

Uiteraard worden alle facturen onmiddellijk gekoppeld aan het betreffende project
zodat u steeds een correct beeld hebt van de stand van zaken.

Betalingen worden manueel ingevoerd of worden ingelezen uit de csv-bestanden die de meeste banken via hun “online-banking” systemen voorzien.

Enkel de details dienen nog te worden aangevuld.
Naast de basisinvoer, waarbij de gegevens van de factuurlijn(en) manueel worden ingevoerd,
kunnen de data ook automatisch uit de ereloonschijven, de geboekte prestaties of de ingebrachte onkosten worden gekopieerd.

Er rest u enkel nog de keuze van het gewenste sjabloon en het afdrukken van de factuur.

Facturatie
Uiteraard worden alle facturen onmiddellijk gekoppeld aan het betreffende project
zodat u steeds een correct beeld hebt van de stand van zaken.

Betalingen worden manueel ingevoerd of worden ingelezen uit de csv-bestanden die de meeste banken via hun “online-banking” systemen voorzien.

Historiek
Een gedetailleerde historiek geeft continu een beeld van de opgemaakte, de openstaande en de vervallen facturen.

De nodige herinneringen worden in een handomdraai opgemaakt.

Met de bijhorende rapporten kan u op ieder ogenblik de evolutie van uw kantoor volgen.

Inkomende facturen
U kan met archiorum ook uw inkomende facturen beheren.

Dit vraagt wat extra inspanning maar geeft u een compleet beeld van uw financiële stand van zaken.
Van wat u nog moet ontvangen en moet betalen.

Tenslotte kan u dan, indien gewenst, automatisch uw BTW aangifte laten uitrekenen.